Sağlık

“Tatilde Alışkanlıklarınızdaki Küçük Değişikliklerle Kilonuzu Kontrol Edin”

“Bir türlü tatile dikkat edemiyorum. Yeditepe Üniversitesi Kozyatağı Hastanesi Diyetisyeni ve Fitoterapi Uzmanı Buket Ertaş Sefer, sağlıklı beslenmeye daha sonra başlayacağımı söylerseniz yanıldığınızı söyleyerek, tatilde kilo kontrolü sağlamak için farkındalığın elden bırakılmaması gerektiğini söyledi.

“Hayatın akışı her zaman elverişli koşulların oluşmasına elverişli olmayabilir. Önemli olan şartlar içinde dengeyi kurmaktır. Bunu başarabilirseniz ömür boyu denge daha kolay olur” dedi Dyt. Buket E. Sefer, “Bu nedenle farkındalıkla geçirilen bayramları, bayramları vb. kutlayabiliriz. Zaman, motivasyonunuzu ve kendinize olan inancınızı artıracak, ancak her zaman istediğiniz gibi gitmeyebilir. En iyisi bunu normal karşılayıp panik yapmadan yola devam etmek” dedi.
 

aynen Buket Ertaş Sefer, Ramazan’ın ardından gelen bayramı kilo almadan geçirmek için alışkanlıkları değiştirmek gerektiğini belirterek şu tüyoları verdi…

  • METABOLİZMANIZI HIZLANDIRMAK İÇİN GÜNE EGZERSİZLE BAŞLAYIN.

Kilo kontrolünde en değerli unsurlardan birinin metabolizmayı hızlandırmak olduğunu söyleyen Dy, şunları kaydetti: Buket E. Sefer, “Gün içinde vakit yoksa her sabah yarım saat erken kalkıp tempolu yürüyüş ya da kısa sürede etkili olan egzersizler yapabilirsiniz. Güne biraz daha erken başlayalım ve sporla başlayan günün mutluluğunu doyasıya yaşayalım. Bu sayede gün içerisinde artan enerji ve hızlı metabolizma dengesini sağlayabilirsiniz.

  • GEÇ KAHVALTI VARSA ÖĞÜN SAYISINI YENİLEYİN.

“Tabii ki kan şekerinin düzenlenmesi ve iştah kontrolü için öğün atlamamanızı öneririz. Ama tabi ki sabah 8.00’de başlayan iş günleri ile 10.00’da uyanan tatil günleri aynı olmamalı” dedi. Sefer, “Mümkünse reçel, bal gibi tatlı kaynaklara ara vermek gerekiyor. Kaliteli protein ile başlayan kahvaltının ardından misafirin ikram ettiği küçük bir atıştırmalık veya sevilen bir tatlı günün dengelenmesine yardımcı olacaktır. Tabii ki sıfır tatlı tüketimini tercih ediyoruz. Ama özel günlerde kendinize hakim olamıyorum diyorsanız ana yemeğin kalorisini biraz azaltmanızda fayda var.” diye konuştu.

  • HER SAAT BİR BARDAK SU İÇMEYİ ALIŞKANLIĞINIZ OLUŞTURUN.

Özellikle havaların ısınmaya başladığı bu günlerde hareketle birlikte su kaybının arttığını hatırlatan Dyt, şunları kaydetti: Buket E. Sefer, muhtemelen konfor alanımızın dışında olmamızdan dolayı acele ve yoğunluktan dolayı sıvı tüketiminde kısıtlama olabileceğini söyledi. Ancak hem genel sağlık hem de kilo kontrolü için su tüketimine dikkat etmek ve saatte bir bardak su içmek, atıştırma isteğinizi bastırmanıza yardımcı olacaktır” dedi.

  • TATLI TÜKETİMİNİ YASAKLAMAK YERİNE, SINIRLI TÜKETİM YAPIN.

Dyt, “Canınız çektiği tatlı, börek… Size özel ne varsa düşünebilir, onlarla lütufta bulunabilirsiniz” diyor. Buket E. Sefer, bayramda tatlı tüketiminde de istikrar kuralının uygulanması gerektiğini söyledi.

“Tatlı tüketiminizi tamamen kısıtlamak, geri dönüşünüzü muhteşem hale getirebilir. Bu nedenle her zaman olduğu gibi tatilde de denge kuralı ön planda olmalıdır. Kendinize izin verdiğiniz ve sizi mutlu eden 1-2 gün öğlen yediğiniz o tatlı için kendinizi suçlu hissetmeyin. Olmasa bile tatlılar için gereksiz kalori almayın.”

  • HER GÜN 1 ÖĞÜN KALİTELİ, AZ YAĞLI PROTEİN TÜKETİN

Tatilde öğünlerde kaliteli protein almanın önemine ve gerekliliğine dikkat çeken Dyt. E. Sefer, şu bilgileri verdi: “Karbonhidrat alımını azaltmak için akşam yemeklerinde beyaz et veya yağsız kırmızı et ve bol salata veya sebze tercih edebilirsiniz. Bu hem günlük almanız gereken protein miktarına katkı sağlayacak hem de kalori alımınızı dengeleyecektir. Proteininizin yanında sebze olduğundan emin olun. Bu sayede hem vitamin hem de lif alımınızı artırabilirsiniz.”

  • UZUN AVLANMAYA GEREK YOK!

Dyt, gün içinde tüketilen tatlı ya da hamur işlerinden sonra ortaya çıkan vicdan azabıyla “Bugün yemek yemeyeceğim” fikrinin oldukça yanlış olduğunun altını çizdi. Buket E. Sefer, bunun gece atıştırma ataklarını tetikleyeceğini söyledi. “Bunun yerine, tükettikleriniz için kendinizi cezalandırmayın. Bir sonraki öğünde hafif bir ana öğün yemeye çalışın” dedi.

  • PROBİYOTİK VE AMAÇ ALINIMINI ARTTIRIN.

Yemek düzeninin değişmesi ile bağırsak hareketlerinde yavaşlama ya da şişkinlik yaşanabileceğini söyleyen Dyt. E. Sefer, bunun için test önerilerini şöyle sıraladı: “Ev yapımı yoğurt, probiyotik yoğurt veya takviye olarak alınan probiyotik, mide-bağırsak sisteminizi rahatlatır. Ayrıca, daha fazla lif, daha düzenli kan şekeri, düzenli bağırsak hareketleri ve tokluk. Posayı arttırmak için bol sebze ve günde 1 porsiyon meyve gereklidir. Yaşasın renkli ve çeşitli salatalar.”

  • KALORİ İÇECEKLERİNİ SINIRLAYIN

Dyt, gün içerisinde servis edilen asitli içeceklerin, hatta taze sıkılmış meyve sularının, meyveli maden sularının istemeden fazla kalori alımına neden olabileceğini söyledi. Buket E. Sefer, “Bunlar yerine sade kahve (şekersiz ve sütsüz), bitki çayı, sade maden suyu ve bol su tüketmek içecek kontrolünde iyi bir kontrol yöntemi olacaktır” dedi.

  • YEDİKLERİNİZİ TELAFİ ETMEK İÇİN DETOKS DİYETİ YAPMAYIN

Yeditepe Üniversitesi Hastaneleri Diyetisyeni ve Fitoterapi Uzmanı Buket Ertaş Sefer, kilo vermek ve yediklerinizi telafi etmek için yapılan yanlış detokslara dikkat çekerek sözlerini şöyle tamamladı: “Vücudun en iyi detoks yöntemi karaciğer ve organların iyi çalışmasıdır. . Düşük kalorili diyetler ve detoks uygulamaları sıklıkla su kaybına neden olur. Tatilden sonra karaciğerinize iyi bakmanız ve gerekirse karaciğer sağlığı için gıda ve gıda takviyelerine başvurmanız en doğrusu olacaktır.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

haberfatsa.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu