Tarihin en büyüleyici denizcilik hikayelerinden birini keşfetmek için geçmişe yolculuğumuza hoş geldiniz. Zafer ve trajedi hikayesi olan efsanevi bir gemi olan Titanik hakkında bilinmeyen gerçekleri araştıracağız. Bu gemi hakkında merak edilen tüm sorulara ve batık çalışmaları sonrasında elde edilen bilgi ve bilgilere cevap vermek için içeriğimizi okumaya başlayalım!
Titanik’in başlangıcıyla başlayalım. Herhangi bir gemi değildi; Zamanının lüks ve teknolojik ilerlemelerinin somut örneğiydi.
Titanic, 10 Nisan 1912’de Southampton’dan New York’a ilk yolculuğuna çıktı. Geminin başka bir yolcu gemisiyle, SS City of New York ile neredeyse çarpışacağını biliyor muydunuz?
Gelin bu devasa geminin nasıl battığına daha yakından bakalım.
Yolcuların Titanik’in batmasıyla ilgili sözleri incelendi.
Bilim adamlarının iddialara verilen yanıtlara getirdiği yorumlar;
Gökyüzündeki yıldızların sebebi ışık kirliliğinin az olmasından kaynaklansa da durum pek öyle değil. Bilim adamları bunun sebebinin yine Labrador akıntısı olduğunu söylüyor.
Geminin batma sebebi olarak öne sürülen diğer argümanlar ise;
Kaybın bu kadar fazla olmasının sebebi;
Kısacası insanlar gerçeği anladıklarında maalesef çok geçti.
Ölüler sadece alt tabakadan insanlar mıydı?
İstatistiklere göre birinci sınıf bilete sahip kadınların %97’si hayatta kaldı, ikinci sınıftaki kadınların %86’sı hayatta kaldı ve üçüncü sınıftaki kadınların %49’u hayatta kaldı.
Birinci sınıftaki çocukların %86’sı hayatta kaldı (sadece 7 çocuk vardı), ikinci sınıftaki çocukların tamamı hayatta kaldı ve üçüncü sınıftaki çocukların %31’i hayatta kaldı. Erişkin erkeklerin birinci yılda %17’si hayatta kalırken, bu sayı ikinci yılda %8, üçüncü yılda ise %13’tür. Toplamda birinci sınıftaki yolcuların %62’si, ikinci sınıftaki yolcuların %43’ü ve üçüncü sınıftaki yolcuların %25’i hayatta kalırken, toplamda gemideki yolcuların %37’si kurtuldu. Gemide bulunan 9 Türk’ten 3’ü kurtuldu, 6’sı hayatını kaybetti. Bu Türklerden biri 1. sınıfta, diğer 8’i ise 3. sınıfta seyahat ediyordu.
O gece toplam 1500 kişi hayatını kaybetti.
Başka bir geminin seyir defterinden: Denizin yüzeyi cesetlerle doluydu.
Tim Malt sadece teknik bilgilerle ilgilenmedi. Rotası Titanic’in battığı yerden geçen Alman gemilerinin seyir defterlerine de ulaştı. Bunlardan biri Titanik battıktan 4-5 gün sonra geçti ve seyir notlarında denizin yüzeyine çıkan onlarca cesetten bahsediliyordu. Hatta bu cesetlerden biri bebeğini sımsıkı tutan bir anneye aitti. O zamanlar geminin kaptanı Titanik kazası hakkında pek bir şey bilmiyordu bu yüzden bu cesetlerin nereden geldiğini merak ediyordu ve bu durum notlara not edilmişti.
Titanik’i yapan şirketin ihmali var mı?
Titanik battıktan sonra gözler doğrudan bu gemiyi inşa eden White Star Line şirketine çevrildi. Ancak yapılan araştırmalar, bu şirketin geminin inşası aşamasında hiçbir masraftan kaçınmadığını, hatta çoğu kez gereksiz görülen güçlendirme çalışmalarını bile yürüttüğünü ortaya koydu. Sinemadan da hatırlanacağı gibi White Star Line şirketi bu gemiyi sadece bir para kaynağı olarak değil, aynı zamanda bir gurur sorunu olarak da görüyordu.
Gemi buzdağına çarptığında, geminin boyutu ve kalitesinden dolayı yolculardan hiçbiri ilk başta darbeyi hissetmedi. Sadece birkaç saniyelik bir sarsıntı oldu ve yolcular geminin ani bir hızlanma veya yavaşlama yaptığını düşündüler.
Çarpma anına kadar gemi tüm hızıyla yol almasına rağmen, güvertedekiler dışında kimse en ufak bir sarsıntı veya rahatsızlık hissetmedi. Sanki bir binanın içinde seyahat ediyorlardı.
Bu nedenlerle, ölümlerden şirketin sorumlu tutulması gerçek bir durum olmayacaktır.
Geminin enkazını bulmak…
O yılların getirdiği teknolojik yetersizlikler nedeniyle birçok batık bulma çalışması başarısızlıkla sonuçlanmıştır. 1 Eylül 1985 tarihine kadar yeri tespit edilemeyen enkaz, o tarihte Dr. Robert Ballard liderliğindeki bir grup tarafından bulundu ve tüm dünya Titanik faciasını bir kez daha hatırladı.
Araştırmacılar, sonar ve robotları kullanarak ilk kez Titanik’in enkazının haritasını çıkardılar. Deniz dibinde 5 kilometreye 8 kilometrelik bir alana yayılmış gemi modüllerinin ve yüzlerce öğenin yerlerini gösteren harita, asla batmayacağı düşünülen Titanic’in çarptığı gece yaşananlara dair yeni bilgiler de verdi. 100 yıl önce ilk yolculuğuna çıkan bir buz kütlesi.
Bu araştırma sırasında Ballard ve grubu, 3.657 metre derinlikte yatan Titanik’in ilk fotoğraflarını çekmeyi başardı. Bu fotoğraflar, 1997’de çekilen 11 Oscar ödüllü filme kaynak oldu.