Haber

Kalamış Yat Limanı ihalesini alan Karaarslan: İnsanlar zenginleşiyor, alternatif olsun diye bu sektöre girdik

Türkiye Denizcilik İşletmeleri AŞ’ye ait Fenerbahçe Kalamış Yat Limanı’nın 40 yıl süreyle “işletme hakkının verilmesi” yöntemiyle özelleştirilmesi ihalesini 505 milyon dolarla en yüksek teklifi veren Vahit Karaarslan kazandı.

Daha önce 2021’de Koç Holding’e verilen ihale, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından birkaç ay sonra iptal edilmişti. 2022’de çıkılan ihale ise yeterli teklif alınamadığından iptal edilmişti. 16 Temmuz’da yapılan ihalede Koç Holding’e bağlı şirket en son 504 milyon dolara çıktı. Karaarslan ise 505 milyon dolarla ihalede en yüksek teklifi verdi.

‘İNŞAAT VE GAYRİMENKULDE SINIR YOK’

Oksijen’in sorularını yanıtlayan Karaarslan, kariyeri ve ihale süreci hakkında şunları söyledi:

Bildiğimiz kadarıyla Diyarbakır merkezli bir firmasınız. Başlangıç hikayeniz nedir?

Biz 97-98’de tarım firması olarak kurulduk, daha sonra akaryakıt, daha sonra arsa, en son da inşaat.

İnşaatı seçmenizin özel bir nedeni var mı?

Bazı işlerin büyümesi sınırlıdır ama inşaat ve gayrimenkulde sınır olmadığı için bu sektöre girdik.

Diyarbakır’dan sonra da Antalya’da projeler üretmişsiniz…

Sadece Antalya değil. TOKİ’den, Milli Emlak’tan, Çevre Şehircilik’ten, Özelleştirme’den Türkiye’nin böyle rahat satılabilecek yerlerinden gayrimenkuller aldık. İstanbul’daysa İstanbul’a, Ankara’daysa Ankara’ya, İzmir’deyse İzmir’e, arazilerimizin bulunduğu yere gittik.

’24 YILDIR KAMU İHALELERİNE GİRİYORUZ’

Kaç ilde yatırımınız var?

Antalya, Aydın, İstanbul dahil 14 ilde arsalarımız var.

Hep kamu ihalelerine mi katıldınız?

24 yıldır ilgili devlet kurumlarında ihalelere girip en yüksek teklifi vererek alıyor ve üstüne inşaatlar yapıyoruz.

‘TEKNEM YOK’

İnşaat sektöründe yatırımlarınız varken yat işletmeciliği gibi farklı bir sektöre yatırım yapma kararı almanızda ne etkili oldu?

İnsanlar bu son dönemde gittikçe zenginleşiyor. Zenginleşen insanlar arttıkça gördük ki yat sahipliği de artıyor. Yat bağlama yerleri Türkiye’de, hele de İstanbul’da çok sınırlı. Biz burada gelecek gördüğümüz için değişik bir alternatif olarak bu sektöre de girelim dedik. Kısmet olur da bunu başarırsak devamı da gelecek.

Denizcilikle bir ilginiz var mı?

Yok.

Örneğin tekneniz var mı?

Benim teknem yok, tekneye de binmem.

Neden tekneye binmiyorsunuz?

Biz keyif insanı değiliz, bizim amacımız tekne sahibi varlıklı insanların yanında yeme, içme sektöründe başta Kadıköylüler olmak üzere tüm İstanbul’a hizmet etmek.

505 milyon doların ödemesini nasıl yapacaksınız?

Özelleştirme İdaresi’nin belli kuralları oluyor. O kurallar çerçevesinde ödenecek. Şu an fazla vaktim yok ve yanlış anlaşılmalara da sebep vermemek için sorularınızı yazılı gönderir misiniz, arkadaşlarım size yardımcı olacak…

KAYNAK

(HABER MERKEZİ)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu